yoga

Yoga

Gebaseerd op mijn jarenlange ervaring bied ik niet zomaar "yoga" maar een gesegmenteerd doordacht aanbod per doelgroep :

  • Hatha yoga, ook voor starters
  • Yoga ter verlichting van fysieke chronische klachten
  • Yoga voor mensen met een beperking
  • Individuele sessies

De lessen duren gemiddeld 1.15 uur en eindigen steeds met een meditatie of een relaxatie. Nadien drinken we samen gezellig nog een kopje thee.

Wat is Hatha Yoga?

Hatha yoga is de meest voorkomende vorm van yoga in het Westen. Hatha betekent letterlijk zon (ha) en maan (tha). Dit staat voor het evenwicht tussen tegengestelden. Hatha yoga is een fysieke yogavariant die bestaat uit oefeningen (asana's), meditatie, ademhalingstechnieken (pranayama) en relaxatie.
Deze oefeningen beogen een streven naar evenwicht tussen lichaam en geest.

Voor wie is Hatha Yoga goed?

Voor iedereen die gezond oud wil worden. Yoga bevordert je algemene gezondheidstoestand en verhoogt je welbevinden. Lichaam, geest en ziel komen in balans. Het lichaam versoepelt en er ontstaat een betere werking van het zenuwstelsel, de spieren, de klieren en de organen. Leren onthaasten en het ervaren van 'hier en nu' aanwezig te zijn, zonder hier een oordeel over te hebben. Het stress niveau in het lichaam daalt, waardoor je concentratie verbetert. Ontspanning van lichaam en geest, beter slaappatroon. Yoga ontwaakt je bewustzijn en leert je de natuurlijke levenskracht die steeds in jou aanwezig is te omhelzen.


Lesrooster

  • voor starters
    op woensdagavond van 18.15u tot 19.30u
  • voor gevorderden
    op woensdagavond van 20.15u tot 21.30u

Algemene tips

Breng een dekentje mee en eventueel een matje.
Er zijn ook matjes aanwezig in de yogastudio. Draag sportieve en makkelijk zittende kledij. Neem geen zware maaltijd tot twee uur voor de yogales. Indien mogelijk eet je best na de yogales of neem een lichte maaltijd. Blijf steeds binnen je eigen grenzen.